Dersin Adı | Sanat, Bilim ve Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 661 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı tasarımda bilimsel bir yaklaşım ile sanat kuramları arasında bir diyalog kurarak yeni olanaklar ve yaklaşımlar ortaya çıkarabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders araştırma tabanlı bir ders olup, hem kuramsal yönde, hem de kuram-uygulama yönünde götürülebilir. Ders, sanat ve bilimin akademik bağlamda işbirliği üzerinden gelişen displinlerarası bir ilgiyle tasarım araştırmalarına yeni bir bakış kazandırmak için tasarlanmıştır. Dersin ana araçları ilgili literatürlerin okumaları, film gösterimleri ve yapılacak tartışmalardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş: Sorunsalın oluşturulması | Yok |
2 | Sanat ve Bilim: Tanımlar - - - HW+SW 1 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
3 | Sanat ve bilim araştırmaları ilişkisi - - - HW+SW 2 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
4 | Bilimsel araştırma sanat içinde nasıl çalışır? - - - Dönem Ödevi tanıtımı - - - HW+SW 3 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
5 | Teknoloji: Tanım - - - HW+SW4 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
6 | Bilimsel araştırma ve ticari üretim içinde sanatın asimilasyonu - - - HW+SW 5 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
7 | Sanat ve bilim arasındaki benzerlikler ve farklılıklar - - - HW+SW6 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
8 | ARA SINAV | Dönem Ödevi ilk taslak öneri |
9 | Teknoloji kapsamında sanat ve bilimsel araştırmanın entegrasyon kuramı ve problematiği - - - HW+SW 7 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
10 | Bilimsel dünya görüşü ve kritik kuram ayrışması - - - HW+SW 8 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
11 | Tasarım ve Tasarım Düşüncesi - - - HW+SW 9 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2)TBA |
12 | Sanat, Bilim, Tasarım ve Teknoloji - - - HW+SW 10 | Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA |
13 | Dönem Ödevi önerisi final taslağı | Bireysel çalışma ve araştırma |
14 | Bireysel araştırmalar projeleri üzerine tartışma | Bireysel çalışma ve araştırma |
15 | Bireysel araştırmalar projeleri üzerine tartışma | Bireysel çalışma ve araştırma |
16 | Dönem Ödevi değerlendirme | Teslim |
Ders Kitabı | Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) ISBN-13: 978-0262731584 Jaffe, Klaus. What Is Science? : An Interdisciplinary Perspective. Marryland: University Press of America, 2010. Title:Design: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2005. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | David Edwards, Artscience, Creativity in the Post-Google Generation, Harvard University Press (2008) ISBN 9780674034648; Eirik J. Irgens, “Art, science and the challenge of management education” Scandinavian Journal of Management 30 (2014) 30, pp. 86-94 ISSN: 0956-5221; Ruth E. Brennan, “Re-storying marine conservation: Integrating art and science to explore and articulate ideas, visions and expressions of marine space” Ocean and Coastal Management 162 (2018), pp. 110-126 ISSN: 0964-5691; Tibor S. Balint and Paul Pangaro “Design space for space design: Dialogs through boundary objects at the intersections of art, design, science, and engineering” Acta Astronautica 134 (2017), pp. 41-53 ISSN: 0094-5765, “Merging art and design in foresight: Making sense of Emerge” Futures 70 (2015), pp. 24-35 ISSN: 0016-3287; Aysel Yavuz “As An Approach To Improving Creativity In Design Education; Art Of Painting” Procedia – Social and Behavioral Sciences 141 (2014), pp. 741-747 ISSN: 1877-0428; R. Keith Sawyer “Teaching creativity in art and design studio classes: A systematic literature review” Educational Research Review 22 (2017), pp. 99-113 ISSN: 1747-938X; Robert Farrell and Cliff Hoker “Design, science and wicked problems” Design Studies 34 (2013), pp. 681-705 ISSN: 0142-694X; Gretchen Gano “Starting with Universe: Buckminster Fuller’s Design Science Now” Futures 70 (2015), pp. 56-64 ISSN: 0016-3287; Per Galle and Peter Kroes “Science and design: Identical twins?” Design Studies 35 (2014), pp. 201-231 ISSN: 0142-694X; J.S. Rao “Creativity in design-Science to engineering model” Mechanism and Machine Theory 125 (2018), pp.52-79 ISSN: 0094-114X. . Title:Design : The Invention of Desire. Yale University Press, 2016. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 14 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 9 | |
Proje | 1 | 45 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest