DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sanat, Bilim ve Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 661
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı tasarımda bilimsel bir yaklaşım ile sanat kuramları arasında bir diyalog kurarak yeni olanaklar ve yaklaşımlar ortaya çıkarabilmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sanat ve bilim bakış açısıyla tasarım araştırmalarını daha derinlemesine inceleme imkanı sağlayacak kendilerine ait yaratıcı, kuramsal ve uygulamalı beceriler geliştirebilecektir
  • sanat ve bilim etkileşiminde tasarım bilgi ve anlayışlarını daha disiplinlerarası bir şekilde genişletebilecektir
  • sanat-bilim-tasarım alanlarında daha geniş disiplinlerarası bir araştırma yatkınlığına sahip olabilecektir
  • derste edindiği bilgiyi işleyerek üst düzey akademik çıktı (bildiri, proje vb) üretebilecektir.
  • sanat ve bilim etkileşiminin tarihi, kuramı, felsefesi ve söylemi konusunda ileri seviyede analiz ve tartışma yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders araştırma tabanlı bir ders olup, hem kuramsal yönde, hem de kuram-uygulama yönünde götürülebilir. Ders, sanat ve bilimin akademik bağlamda işbirliği üzerinden gelişen displinlerarası bir ilgiyle tasarım araştırmalarına yeni bir bakış kazandırmak için tasarlanmıştır. Dersin ana araçları ilgili literatürlerin okumaları, film gösterimleri ve yapılacak tartışmalardır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Sorunsalın oluşturulması Yok
2 Sanat ve Bilim: Tanımlar - - - HW+SW 1 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
3 Sanat ve bilim araştırmaları ilişkisi - - - HW+SW 2 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
4 Bilimsel araştırma sanat içinde nasıl çalışır? - - - Dönem Ödevi tanıtımı - - - HW+SW 3 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
5 Teknoloji: Tanım - - - HW+SW4 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
6 Bilimsel araştırma ve ticari üretim içinde sanatın asimilasyonu - - - HW+SW 5 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
7 Sanat ve bilim arasındaki benzerlikler ve farklılıklar - - - HW+SW6 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
8 ARA SINAV Dönem Ödevi ilk taslak öneri
9 Teknoloji kapsamında sanat ve bilimsel araştırmanın entegrasyon kuramı ve problematiği - - - HW+SW 7 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
10 Bilimsel dünya görüşü ve kritik kuram ayrışması - - - HW+SW 8 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
11 Tasarım ve Tasarım Düşüncesi - - - HW+SW 9 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2)TBA
12 Sanat, Bilim, Tasarım ve Teknoloji - - - HW+SW 10 Okuma: 1) Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) 2) TBA
13 Dönem Ödevi önerisi final taslağı Bireysel çalışma ve araştırma
14 Bireysel araştırmalar projeleri üzerine tartışma Bireysel çalışma ve araştırma
15 Bireysel araştırmalar projeleri üzerine tartışma Bireysel çalışma ve araştırma
16 Dönem Ödevi değerlendirme Teslim
Ders Kitabı

Stephen Wilson, Information Arts: Intersection of Art, Science, and Technology, MIT Press (2002) ISBN-13: 978-0262731584

Jaffe, Klaus.  What Is Science? : An Interdisciplinary Perspective. Marryland: University Press of America, 2010.

Press, Mike and Cooper, Rachel.  The Design Experience : The Role of Design and Designers in the Twenty-First Century. New York:Routledge, 2016.

Heskett, John. Title:Design: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2005.

Önerilen Okumalar/Materyaller

David Edwards, Artscience, Creativity in the Post-Google Generation, Harvard University Press (2008) ISBN 9780674034648; Eirik J. Irgens, “Art, science and the challenge of management education” Scandinavian Journal of Management 30 (2014) 30, pp. 86-94 ISSN: 0956-5221; Ruth E. Brennan, “Re-storying marine conservation: Integrating art and science to explore and articulate ideas, visions and expressions of marine space” Ocean and Coastal Management 162 (2018), pp. 110-126 ISSN: 0964-5691; Tibor S. Balint and Paul Pangaro “Design space for space design: Dialogs through boundary objects at the intersections of art, design, science, and engineering” Acta Astronautica 134 (2017), pp. 41-53 ISSN: 0094-5765, “Merging art and design in foresight: Making sense of Emerge” Futures 70 (2015), pp. 24-35 ISSN: 0016-3287; Aysel Yavuz “As An Approach To Improving Creativity In Design Education; Art Of Painting” Procedia – Social and Behavioral Sciences 141 (2014), pp. 741-747 ISSN: 1877-0428; R. Keith Sawyer “Teaching creativity in art and design studio classes: A systematic literature review” Educational Research Review 22 (2017), pp. 99-113 ISSN: 1747-938X; Robert Farrell and Cliff Hoker “Design, science and wicked problems” Design Studies 34 (2013), pp. 681-705 ISSN: 0142-694X; Gretchen Gano “Starting with Universe: Buckminster Fuller’s Design Science Now” Futures 70 (2015), pp. 56-64 ISSN: 0016-3287; Per Galle and Peter Kroes “Science and design: Identical twins?” Design Studies 35 (2014), pp. 201-231 ISSN: 0142-694X; J.S. Rao “Creativity in design-Science to engineering model” Mechanism and Machine Theory 125 (2018), pp.52-79 ISSN: 0094-114X. Helfand, Jessica. Title:Design : The Invention of Desire. Yale University Press, 2016. 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
14
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
9
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

X
2

Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

X
3

Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

X
4

Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

X
5

Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

X
6

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

X
7

Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

X
8

İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

X
9

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

X
10

Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest